





El curs escolar 15/16 es va introduir el treball per projectes de caire interdisciplinar com a nova estratègia pedagògica en el nostre centre.
En concret es van dissenyar tres projectes d’aprenentatge per a l’alumnat de 1r d’ESO, que presenten tasques vinculades amb les Ciències Socials, Tecnologia , Visual i Plàstica i Educació Física.
El Treball de Síntesi de 1r d’ESO se suma a aquesta proposta metodològica, ampliant la seva interdisciplinarietat.
Els objectius que es pretenen aconseguir són:
Per garantir la introducció d’aquesta nova metodologia i formentar el treball en equip entre el professorat va crear un Equip de Millora de Projectes per anar dissenyant , planificant i supervisant les tasques, els processos d’avaluació i les activitats de difusió de cadascun dels projectes.
Alhora el centre es va integrar en la Xarxa de Competències Bàsiques que té com a objectiu millorar els resultats educatius de l’alumnat a través de la gestió del currículum per competències. La integració a la Xarxa ens va permetre rebre el suport d’un equip d’experts del Departament d’Ensenyament i entrar en contacte amb altres centres que ja han implementat aquest model pedagògic. Se’ns facilita, d’aquesta manera, ajut en la planificació, elaboració de materials , disseny d’instruments d’avaluació per competències i l’acompanyament d’aquests centres amb més experiència.
Formar part de la Xarxa CB implica tenir un equip impulsor de projectes en el qual s’integren professors i professores de diferents departaments didàctics que planifiquen, dissenyen materials i avaluen els projectes interdisciplinars que es duen a terme. Per tant, es va posar en marxa un Equip Impulsor que fa propostes i planifica els projectes.