Smart Adventskalender

Metrominute Eramus+ Smart Mobiliy 2.0

Dijous 22 el regidor de Mobilitat i Serveis Urbans, Joan Ramon Castro, ens va visitar per a presentar l’esborrany del plànol Metrominute de la ciutat de Lleida basat en la proposta feta per l’alumnat dins les activitats sobre mobilitat del projecte Erasmus+ Smart Mobility 2.0 El Metrominute és la denominació d’un mapa o plànol sinòptic que mesura les distàncies entre diversos punts d’una ciutat i els temps mitjans que es tarda a desplaçar-se entre ells a peu. Es tracta, per tant, d’un element promocional sobre l’hàbit de caminar, que posa en valor els desplaçaments a peu, especialment al medi urbà. El passat més de maig a Pozzallo (Sicília) dins de les mobilitats del programa europeu l’alumnat del centre va presentar l’esborrany de Metrominute a la resta de centres de les ciutats participants (Riga-Lituània, Heidenheim-Alemanya, Bucarest-Romania i Pozzallo-Itàlia) . La presentació de l’esborrany de Metrominute de la Paeria va ser difosa dins l’edició del Diari Segre que adjuntem.

Erasmus+ 2.0 “ Smart Mobility” On Fire

L’ Institut Guindàvols participa en el programa Erasmus+ 2.0 “ Smart Mobility” conjuntament amb quatre centres  de diferents països de la Unió Europea: l’Istituto di Istruzione Superiore G. La Pira” d’Itàlia, el Hellenstein Gymnasium d’ Alemanya, l’Olegiul National Bilingv George Cosbuc de Romania, i el  Rigas 18.vidusslola de Letònia. El tema principal del projecte està relacionat amb ¿com canviarà la mobilitat en els pròxims anys i quina resposta dóna l’alumnat a aquests canvis? Al mateix temps, caldria trobar solucions concretes per desenvolupar-les en els centres que participen en el projecte. Durant la segona setmana de novembre s’ ha fet a Brussel·les la trobada preparatòria,  on s’ha reunit el professorat dels diferents centres per tal de concretar els objectius del projecte i per visitar ”La Comissió Europea,  i el “Comitè de les Regions”  Els objectius del projecte són: Estimular un comportament ciutadà, en relació amb l’ús del vehicle, compatible amb el desenvolupament urbà sostenible, en particular amb la protecció de la qualitat de l’aire, la prevenció d’accidents de trànsit, la reducció d’emissió de gasos que provoquen l’efecte hivernacle i el consum racional dels recursos energètics. Sensibilitzar la ciutadania sobre els impactes ambientals del transport i informar-la sobre les seves diferents modalitats. Impulsar l’ús dels mitjans de transport sostenibles i, en particular, el transport públic, la bicicleta, la mobilitat a peu i els vehicles elèctrics. Potenciar un retrobament de la ciutadania amb la ciutat, la seva gent i el seu patrimoni cultural, en un entorn saludable i relaxat. Reflexionar sobre com afecta a la nostra salut l’ús excessiu del transport motoritzat. Per una banda, la contaminació atmosfèrica i la congestió que generen tenen un impacte negatiu sobre els sistemes respiratori i cardiovascular. Per una altra, propicien el sedentarisme i la inactivitat física. La població mundial va creixent i els recursos del nostre planeta són limitats. En un futur pròxim haurem de solucionar el problema buscant nous recursos naturals a la Lluna i a Mart. Els viatges espacials esdevindran un altra classe de mobilitat. Un altre objectiu important del projecte consisteix en dissenyar un viatge a la Lluna per tal de crear-hi una ciutat.  Aquest projecte s’ havia de desenvolupar durant els cursos 2019-20 i 2020-21, però el covid-19 ha impedit  que  l’ alumnat de primer  de batxillerat hagi viatjat  aquest trimestre a Sicília i Bucarest,  També hi haurà mobilitats a Heidenheim i Riga. 

Erasmus+ “ Smart Mobility  2.0”

L’ Institut Guindàvols participa en el programa Erasmus+ 2.0 “ Smart Mobility” conjuntament amb quatre centres de diferents països de la Unió Europea: l’Istituto di Istruzione Superiore G. La Pira” d’Itàlia, el Hellenstein Gymnasium d’ Alemanya, l’Colegiul National Bilingv George Cosbuc de Romania, i el Rigas 18.Vidusskola de Letònia. El tema principal del projecte està relacionat amb ¿com canviarà la mobilitat en els pròxims anys i quina resposta dóna l’alumnat a aquests canvis? Al mateix temps, caldria trobar solucions concretes per desenvolupar-les en els centres que participen en el projecte. Durant la segona setmana de novembre s’ ha fet a Brussel·les la trobada preparatòria, on s’ha reunit el professorat dels diferents centres per tal de concretar els objectius del projecte i per visitar ”La Comissió Europea, i el “Comitè de les Regions” Els objectius del projecte són: • Estimular un comportament ciutadà, en relació amb l’ús del vehicle, compatible amb el desenvolupament urbà sostenible, en particular amb la protecció de la qualitat de l’aire, la prevenció d’accidents de trànsit, la reducció d’emissió de gasos que provoquen l’efecte hivernacle i el consum racional dels recursos energètics. • Sensibilitzar la ciutadania sobre els impactes ambientals del transport i informar-la sobre les seves diferents modalitats. • Impulsar l’ús dels mitjans de transport sostenibles i, en particular, el transport públic, la bicicleta, la mobilitat a peu i els vehicles elèctrics. • Potenciar un retrobament de la ciutadania amb la ciutat, la seva gent i el seu patrimoni cultural, en un entorn saludable i relaxat. • Reflexionar sobre com afecta a la nostra salut l’ús excessiu del transport motoritzat. Per una banda, la contaminació atmosfèrica i la congestió que generen tenen un impacte negatiu sobre els sistemes respiratori i cardiovascular. Per una altra, propicien el sedentarisme i la inactivitat física. La població mundial va creixent i els recursos del nostre planeta són limitats. En un futur pròxim haurem de solucionar el problema buscant nous recursos naturals a la Lluna i a Mart. Els viatges espacials esdevindran un altra classe de mobilitat. Un altre objectiu important del projecte consisteix en dissenyar un viatge a la Lluna per tal de crear-hi una ciutat. Aquest projecte es desenvoluparà durant els cursos 2019-20 i 2020-21, i s’ implementarà amb l’ alumnat de primer de batxillerat, els quals tindran la possibilitat de viatjar a Sicília, Bucarest, Heidenheim i Riga.

SPIDAS   ERASMUS+

SPIDAS ERASMUS+ Aquesta setmana se celebra a Denizli (Turquia) la darrera trobada dels participants en el projecte Erasmus + on hem fet la següent presentació amb el projecte titolat “Weather, Atmospheric Pollutants and Diseases”. L’alumnat de 1r de batxillerat hi ha desenvolupat una recerca sobre la relació existent entre el clima, els contaminants atmosfèrics i les malalties respiratòries i/o mentals.Agraïm al Servei de documentació de l’Hospital Universitari Santa Maria i l’Arnau de Vilanova de Lleida la seva col·laboració a l’hora de facilitar-nos les dades per a la nostra investigació. Si voleu veure la presentació, aquí teniu el link: https://drive.google.com/file/d/1axgOnypvN8nZ6hlHgVMdUzLMmT8mFLen/view?usp=sharing

Metrominute Eramus+ Smart Mobiliy 2.0

Dijous 22 el regidor de Mobilitat i Serveis Urbans, Joan Ramon Castro, ens va visitar per a presentar l’esborrany del plànol Metrominute de la ciutat de Lleida basat en la proposta feta per l’alumnat dins les activitats sobre mobilitat del projecte Erasmus+ Smart Mobility 2.0 El Metrominute és la denominació d’un mapa o plànol sinòptic que mesura les distàncies entre diversos punts d’una ciutat i els temps mitjans que es tarda a desplaçar-se entre ells a peu. Es tracta, per tant, d’un element promocional sobre l’hàbit de caminar, que posa en valor els desplaçaments a peu, especialment al medi urbà. El passat més de maig a Pozzallo (Sicília) dins de les mobilitats del programa europeu l’alumnat del centre va presentar l’esborrany de Metrominute a la resta de centres de les ciutats participants (Riga-Lituània, Heidenheim-Alemanya, Bucarest-Romania i Pozzallo-Itàlia) . La presentació de l’esborrany de Metrominute de la Paeria va ser difosa dins l’edició del Diari Segre que adjuntem.

Erasmus+ 2.0 “ Smart Mobility” On Fire

L’ Institut Guindàvols participa en el programa Erasmus+ 2.0 “ Smart Mobility” conjuntament amb quatre centres  de diferents països de la Unió Europea: l’Istituto di Istruzione Superiore G. La Pira” d’Itàlia, el Hellenstein Gymnasium d’ Alemanya, l’Olegiul National Bilingv George Cosbuc de Romania, i el  Rigas 18.vidusslola de Letònia. El tema principal del projecte està relacionat amb ¿com canviarà la mobilitat en els pròxims anys i quina resposta dóna l’alumnat a aquests canvis? Al mateix temps, caldria trobar solucions concretes per desenvolupar-les en els centres que participen en el projecte. Durant la segona setmana de novembre s’ ha fet a Brussel·les la trobada preparatòria,  on s’ha reunit el professorat dels diferents centres per tal de concretar els objectius del projecte i per visitar ”La Comissió Europea,  i el “Comitè de les Regions”  Els objectius del projecte són: Estimular un comportament ciutadà, en relació amb l’ús del vehicle, compatible amb el desenvolupament urbà sostenible, en particular amb la protecció de la qualitat de l’aire, la prevenció d’accidents de trànsit, la reducció d’emissió de gasos que provoquen l’efecte hivernacle i el consum racional dels recursos energètics. Sensibilitzar la ciutadania sobre els impactes ambientals del transport i informar-la sobre les seves diferents modalitats. Impulsar l’ús dels mitjans de transport sostenibles i, en particular, el transport públic, la bicicleta, la mobilitat a peu i els vehicles elèctrics. Potenciar un retrobament de la ciutadania amb la ciutat, la seva gent i el seu patrimoni cultural, en un entorn saludable i relaxat. Reflexionar sobre com afecta a la nostra salut l’ús excessiu del transport motoritzat. Per una banda, la contaminació atmosfèrica i la congestió que generen tenen un impacte negatiu sobre els sistemes respiratori i cardiovascular. Per una altra, propicien el sedentarisme i la inactivitat física. La població mundial va creixent i els recursos del nostre planeta són limitats. En un futur pròxim haurem de solucionar el problema buscant nous recursos naturals a la Lluna i a Mart. Els viatges espacials esdevindran un altra classe de mobilitat. Un altre objectiu important del projecte consisteix en dissenyar un viatge a la Lluna per tal de crear-hi una ciutat.  Aquest projecte s’ havia de desenvolupar durant els cursos 2019-20 i 2020-21, però el covid-19 ha impedit  que  l’ alumnat de primer  de batxillerat hagi viatjat  aquest trimestre a Sicília i Bucarest,  També hi haurà mobilitats a Heidenheim i Riga. 

Erasmus+ “ Smart Mobility  2.0”

L’ Institut Guindàvols participa en el programa Erasmus+ 2.0 “ Smart Mobility” conjuntament amb quatre centres de diferents països de la Unió Europea: l’Istituto di Istruzione Superiore G. La Pira” d’Itàlia, el Hellenstein Gymnasium d’ Alemanya, l’Colegiul National Bilingv George Cosbuc de Romania, i el Rigas 18.Vidusskola de Letònia. El tema principal del projecte està relacionat amb ¿com canviarà la mobilitat en els pròxims anys i quina resposta dóna l’alumnat a aquests canvis? Al mateix temps, caldria trobar solucions concretes per desenvolupar-les en els centres que participen en el projecte. Durant la segona setmana de novembre s’ ha fet a Brussel·les la trobada preparatòria, on s’ha reunit el professorat dels diferents centres per tal de concretar els objectius del projecte i per visitar ”La Comissió Europea, i el “Comitè de les Regions” Els objectius del projecte són: • Estimular un comportament ciutadà, en relació amb l’ús del vehicle, compatible amb el desenvolupament urbà sostenible, en particular amb la protecció de la qualitat de l’aire, la prevenció d’accidents de trànsit, la reducció d’emissió de gasos que provoquen l’efecte hivernacle i el consum racional dels recursos energètics. • Sensibilitzar la ciutadania sobre els impactes ambientals del transport i informar-la sobre les seves diferents modalitats. • Impulsar l’ús dels mitjans de transport sostenibles i, en particular, el transport públic, la bicicleta, la mobilitat a peu i els vehicles elèctrics. • Potenciar un retrobament de la ciutadania amb la ciutat, la seva gent i el seu patrimoni cultural, en un entorn saludable i relaxat. • Reflexionar sobre com afecta a la nostra salut l’ús excessiu del transport motoritzat. Per una banda, la contaminació atmosfèrica i la congestió que generen tenen un impacte negatiu sobre els sistemes respiratori i cardiovascular. Per una altra, propicien el sedentarisme i la inactivitat física. La població mundial va creixent i els recursos del nostre planeta són limitats. En un futur pròxim haurem de solucionar el problema buscant nous recursos naturals a la Lluna i a Mart. Els viatges espacials esdevindran un altra classe de mobilitat. Un altre objectiu important del projecte consisteix en dissenyar un viatge a la Lluna per tal de crear-hi una ciutat. Aquest projecte es desenvoluparà durant els cursos 2019-20 i 2020-21, i s’ implementarà amb l’ alumnat de primer de batxillerat, els quals tindran la possibilitat de viatjar a Sicília, Bucarest, Heidenheim i Riga.

SPIDAS   ERASMUS+

SPIDAS ERASMUS+ Aquesta setmana se celebra a Denizli (Turquia) la darrera trobada dels participants en el projecte Erasmus + on hem fet la següent presentació amb el projecte titolat “Weather, Atmospheric Pollutants and Diseases”. L’alumnat de 1r de batxillerat hi ha desenvolupat una recerca sobre la relació existent entre el clima, els contaminants atmosfèrics i les malalties respiratòries i/o mentals.Agraïm al Servei de documentació de l’Hospital Universitari Santa Maria i l’Arnau de Vilanova de Lleida la seva col·laboració a l’hora de facilitar-nos les dades per a la nostra investigació. Si voleu veure la presentació, aquí teniu el link: https://drive.google.com/file/d/1axgOnypvN8nZ6hlHgVMdUzLMmT8mFLen/view?usp=sharing