ERASMUS+ SPIDAS “STUDY of the ATMOSPHERE by USING the DATA OBTAINED with a WEATHER BALLOON”

ERASMUS+ SPIDAS “STUDY of the ATMOSPHERE by USING the DATA OBTAINED  with a WEATHER BALLOON”

Avui  l’Institut Guindàvols, amb la participació de diferents departaments i professorat que inclou Rosa Borrell , Anicet Cosialls, Mercè del Barrio, Teresa Quintillà, Neus Bravo i Laura Moliner  ha presentat  el projecte titulat ”Study of the Atmosphere by using the data obtained by a Weather Balloon que s’ha dut a terme amb alumnat de 1r de Batxillerat,  dins la 3a reunió del Projecte Erasmus+ Spidas a  la Facultat d’Educació, Psicología i Treball Social  de  l’UdL , Lleida  on una trentena de persones, representants de tots els socis del projecte, es reuneixen avui i demà  per avançar en l’elaboració d’un conjunt de recursos pedagògics a partir de la posada en comú de les activitats pràctiques que s’estan duent a terme a cada escola  i institut participant.

Un total de 1.400 alumnat  d’entre 6 i 16  anys i més de 40 professorat  de tres centres educatius de Lleida , Institut Guindàvols,        Col·legi Claver i  Maristes Montserrat, dos centres  de Pamukkale , Turquia i quatre d’Exeter, Regne Unit, participen en el projecte europeu Erasmus + SPIDAS, destinat a estendre bones pràctiques en estratègies d’aprenentatge relacionades amb l’anàlisi de dades, des d’una vesant crítica i científica.

Liderat per la Universitat d’Exeter, en el projecte també hi participa la Universitat de Lleida UdL i, la Universitat de Pamukkale, així com el el servei nacional de meteorologia del Regne Unit, MetOffice. Guiats pel professorat d’escoles i instituts l’alumnat du a terme un projecte d’aprenentatge que implica la recollida de dades, el seu estudi amb la tecnologia més adient i la presentació de les conclusions per videoconferència amb les altres escoles i instituts  que participen al projecte.

Una trentena de persones, representants de tots els socis del projecte, es reuneixen avui i demà  per avançar en l’elaboració d’un conjunt de recursos pedagògics a partir de la posada en comú de les activitats pràctiques que s’estan duent a terme a cada escola  i institut participant.

Aquest conjunt de recursos educatius es posaran a disposició de la comunitat educativa en un entorn web al 2020, un cop finalitzat el projecte que va començar al 2017. El web inclourà les competències dels diferents nivells educatius, les activitats dissenyades pel professorat dels diferents països, recursos educatius basats en dades públiques, i la presentació de les millores en l’aprenentatge de l’alumnat.

Un dels objectius del projecte és incrementar l’atractiu de l’aprenentatge de les matemàtiques, de la cerca de dades estadístiques sobre temes d’interès general i social, tot fomentant la creativitat de l’alumnat, així com l’aprenentatge en l’ús d’eines informàtiques d’interpretació de les dades com ara taules i gràfics i la millora de la llengua anglesa.

També es pretén que la utilització d’aquests recursos educatius tingui un impacte social a tota Europa, “El fet que el projecte s’implementi en tres països europeus tan diferents socioculturalment com demogràficament contribuirà sens dubte a aquest impacte”. “En un moment on el Big Data i les fake news estan a l’ordre del dia, ens calen ciutadans competents en cercar, contrastar i interpretar de forma crítica informació numèrica sobre un tema quotidià”.